7/8/11

Hei noored ja vähem noored

 

Ma siis jätkan juttu nii nagu ma oleks vahepeal kirjutanud kõigest, mis on toimunud :).

Hmm, ma alustan sellest, et me käisime Einoga pärast viimast eksamit Lyonis ja Genevas. Geneva, minu üllatuseks, oli küllaltki hispaanialik linn, natuke lagunenud majade ja veidi räpaste tänavatega, vähemalt meie hotelli läheduses :D. Muidu kena linn nagu Šveitsis ikka. Ahjaa, hotelli kohta niipalju, et me ei saanud ukse lukumehhanismile üldse pihta ja üritasime ust mingi sada korda kinni panna. Kõik see paugutamine päädis sellega, et meie naaber tuli uksest välja ja hakkas minu peale karjuma prantsuse keeles. Nagu õigele eestlasele kohane ütlesin ma sorri ja panin ukse vaikselt kinni, ta karjus siis natuke edasi ja läks minema. Oh prantslased. Ja siis me otsustasime minna toidupoodi, kus me ajasime kõiki närvi sellega, et me ei saanud ühegi oma pangakaardiga maksta ja pidime minema raha välja võtma. See on muidu päris huvitav, kuidas ma sain isegi aru, mida need müüjad ütlesid, nii pooleldi. Poes olid hinnad umbes samad, mis Norras, välja arvatus vein. Keskmine hind oli umbes 4 eurot, mis on Norraga võrreldes megaodav, woop. Me leidsime muide Starbucks'i ka, väga meeldiv Naeratus.

DSC_8214

Starbucks ja vihm, kompositsioon

DSC_8223

Armastus kolme apelsini vastu :)

DSC_8210

Naine ja vihmavarjuga Eino, ilmselgelt meisterlik kompositsioon

Järgmisel hommikul vara läksime CERNi ehk euroopa tuumauuringute keskusesse. Meid pandi mingi inglaste kooligrupiga kokku, sest meie algsesse gruppi olid mingid inimesed jäänud tulemata. Tuur oli väga lahe, käisime ringi j vaatasime erinevaid osasid sellest ringist, mis maa all on ja kus elektrone kiirendatakse. Meie giid oli teadlane, kes oli CERNis töötanud alates 60ndatest aj kes nüüd oli erus, eruteadlane. Ta jakk nägi välja nagu laborikittel, ta vist ei suutnud loobuda teadlasestiilist :). Väga tore mees muidu, ta rääkis vabalt prantsuse, inglise ja vene keelt, kõlas nagu ta oleks Venemaalt pärit.

DSC_8253

Mina ja magnet

DSC_8293

CERNi väljapanek, mis nägi välja täpselt nagu energeetikamuuseum

DSC_8255

Giid oma moodsa kitliga

Pärast Genevat läksime rongiga Lyoni. Soovitan soojalt, see oli ikka väga ilus linn. Võimalik, et see meeldis rohke, sest seekord oli meie hotell superluks, aitäh emmele sünnipäevakingi eest :). Mindi kutsuti kogu aeg madame'iks, väga meeldiv. Lyonis otsustasime tutvuda vaatamisväärsustega, aga enne seda pidime muidugi minema ja ostma sööki, mis tundus võrreldes Šveitsiga olevat peaaegu olematu hinnaga. Pidasime loomulikult pargis piknikku. Pargis oli muide midagi loomaaia sarnast, lihtsalt suvaliselt keset parki.

DSC_8321

Piknik pargis, kus me sõime ilmselgelt liiga palju

DSC_8343

Kits keset parki loomaaias

DSC_8377

Lyoni peamine vaatamisväärsus, Gay Pride parade

DSC_8419

Lyoni teine peamine vaatamisväärsus, Basilica Notre-Dame de Fourvière

DSC_8424

Peale piknikku käsime vaatamas geiparaadi, mis oli päris lõbus sest kogu aeg mängis vali muusika ja kõik inimesed tantsisid. Kõik inimesed, kes seda paraadi jälgisid tundusid olevat heas tujus ja tantsisid kaasa, isegi vanad üle 80 aastased ja inimesed, kes olid juhtunud peredega seda vaatama. Väga meeldiv ühiskond. Pärast paraasi läksime vaatamisväärsuste tuurile ja juhtusime sinna kirikusse sattuma täpselt siis kui algas jumalateenistus. Me siis mõtlesime, et me võime ju ka sealt osa võtta, huvitav oleks prantsuse keeles ka seda näha. Mõte oli muidugi üllas, aga me sutsime vastu pidada 10 minutit ja siis tundus nagu me oleksime seal olnud 10 tundi pigem ja me hiilisime vaikselt minema. Kirik oli ise mäe peal ja sealt alla oli megailus vaade, aga otse loomulikult sai mu kaamera aku tühjaks.

Järgmine päev oli ka tagasisõit Genevasse ja sealt tagasi Oslosse. Pärast mida tulime rõõmsalt Eestisse jaanipäevale. Siinkohal aitäh Ilonale ja teistele megaägeda jaanipäeva eest Naeratus.

Peale seda kui ma Eestist tagasi tulin, siis olen Oslos istunud ja eriti mitte midagi teinud, peale igapäevase treenimise. Ja siis eile ma sain endale tööd, hakkan töötama Fujitsu tütarfirma Infocare heaks service technician’ina (teenindustehnik?). Mu tööülesande on siis Oslo piirkonnas ringi sõitmine ja mittetöötavate pangaterminalide vahetamine, minu meelest ägens töö. Alustan järgmise nädala kolmapäeval, eks siis näeb, kuidas läheb.

Muide, kõigile, kes pole veel näinud, millega ma tegelen, siis ma tegin programmi, mis liigutab kõik valitud tüüpi failid (näiteks .mp3) ühest kaustast teise, väga vajalik kui allalaetud asjad on ühes kaustas ja muusika ja filmid on teistes. See asub http://folk.uio.no/maristal/Mover.jar , kust selle saab alla laadida. Vähemalt siis näete natukenegi millega ma siin tegelen.

See on vist kõik, sügisel jälle Lai naeratus.

2 comments:

  1. Kits on nummi, olen sillas, et mind on taas mainitud ja õnnitlen töö puhul.

    ReplyDelete
  2. Yay, nii meeldiv, et sa ikka loed mu blogi. Sa oled vist ainuke, kes pole lootus midagi siit leida kaotanud :D

    ReplyDelete